25 Ocak 2016 Pazartesi

YDS için Bilinmesi Gereken Bağlaçlar

Merhaba arkadaşlar. Umarım çalışmalar iyi gidiyordur. Bugün sizlere YDS'de okumanızı anlamak için gereken en önemli bağlaçları anlatacağım.Bu bağlaçlar size cümle tamamlama sorularını yaptıracağı gibi paragraf sorularında da çok yardımcı olacak. Haydi başayalım: 

YDS için Bilinmesi Gereken Bağlaçlar

although -e rağmen, e karşın, fakat
apart from … den başka
as long as … dığı sürece, … kadar uzun
as soon as … ar … maz
because …dığı için, …den dolayı
despite …e rağmen, (devamında cümle almaz dikkat!!)
even if … sa bile
even so böyle olsa bile
even though … e rağmen, … e karşın
on behalf of …ın adına
only if ancak, eğer …sa
otherwise yoksa, aksi takdirde
owing to …den dolayı, …sayesinde
rather daha ziyade, oldukça
rather than … den ziyade
so that …sın diye
so … that öylesine … ki
still hala, yine de
except for …den başka, …ın dışında, hariç
in accord with … ile uyumlu
in case …r diye
in order that …sın diye ( so that ile aynı anlamda)
in order to …mek için (V1)
instead bunun yerine
instead of …ın yerine
likewise benzer şekilde
on account of …den dolayı, yüzünden
thanks to …sayesinde
therefore bu yüzden
though …e rağmen, … sa bile
unless …medikçe
unlike …ın aksine
until …e kadar
whereas oysa, iken (tam zıtlık)
while …ken, …oysa,…e rağmen
yet henüz, fakat

Bu bağlaçların yanına yine bu kadar edat (prepositions), zarf (adverbs) ve zaman ifadeleri (time expressions) eklerseniz YDS'de bunları bilmeden önceki halinize göre 15-20 puan artırabilirsiniz. YDS için Bilinmesi Gereken Bağlaçlar sadece bunlardan ibaret değil ancak ilk etapta bunları bilmeniz okuduklarınızı daha kolay anlamanızı sağlayacak.

8 yorum:

  1. teşekkürler zahmet edip bizi aydınlattıgın için. ben 80 degil sadece 60 almak ıstıyorum. ilk yds denemem 26 puandı. 2 aydır ders calısıyorum ve 2 ayım daha var. çalışmaya başlamadan önce kesin 60 alırım diyordum ama çalıştıkça yapılmasının çok zor oldugunu gördüm. bende senın gibi devamlı reading ve soru çalışması yapıyorum. günde abartısız 8-10 saat çalışıyorum. ama dersen ki ümidin var mı? 27 mart için 60 alabilme ümidim yok gibi birşey. en büyük sebebi ise kelimeleri çok cabuk unutuyorum. flash card uygulamasını en basta denedım ama sıkıldım çok zamanımı aldı. o yuzden sımdı kendı defterımı tuttum ve şimdiye kaadar yazdıgım kelımelerı hergun 1- 2 defa en bastan sırasıyla okuyorum. artık ne kadarı aklımda kalırsa:) çallışma yöndemim bu. sen başarmış biri olarak bana ekstra tavsiyelerin olursa söylemenden mutluluk duyarım.

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle teşekkür ederim yorumunuz için. Günde 8-10 saat çalışmak çok büyük bir başarı. Hele bunu 2 aydır yapıyorsanız. Ama bunun ne kadarını etkin çalıştığınız önemli. Kelimeleri çok çabuk unutuyorsanız bunun iki sebebi vardır. İlki gereğinden çok fazla kelimeyi aynı anda beyninize yüklemeye çalışıyorsunuz. İkincisi de büyük ihtimalle kelimeleri okuduğunuz parçadaki konusuyla değil de başka cümlelerde kullanıyorsunuz. Size önerim içinde 20-25 tane konu olan bir Reading kitabı edinmeniz ve bunu çalışmanız. Ben önerdiğim kitabın linkini size gönderiyorum. Ordan çalışmanızı öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akın yayınlarının reading plus kitabına basladım. oradakı pragrafları çeviriyorum. bundan öncede irem yayıncılıkdan calısıyordum. o kıtap bitti. ya aslında kitap çok da onu anlayıp akılda tutmak zor. deftere yazdıgım kelımelerı fazla tekrar etmıyordum. belkı ondandır. şimdi tekrarda edıyorum bakalım görecez:)

      Sil
    2. Reading plus kitabını biliyorum. En basit paragraflardan başlayıp upper-intermediate'e kadar devam ediyor. Dediğiniz gibi çok fazla paragraf dolayısıyla çok fazla kelime var. Metinler bazen o kadar kısa oluyor ki konusu bile aklınızda kalmıyor. Kelimeler aklınızda konusuyla yani hikayesiyle kalmalı. Bahsettiğim facebook sayfamda bahsettiğim kitabı size de öneririm. İyi çalışmalar.

      Sil
    3. ilgin için teşekkürler

      Sil
  3. Sayın hocam paylaşımlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.Emeğinize sağlık.Benim için motivasyon kaynağı oldunuz.Hocam benim hedefim önümüzdeki sınavdan 85 almak.Sizin 80 aldığınız sınavdan ben 62.5 aldım.Son sınava çalışmadım yine 60 puanım var.Size danışmak istediğim konu şu; okuma yaparken çok yavaş ilerliyorum ve bazı cümlelerde baya zorlanıyorum.Şuan stage 4 kitapları okuyorum fakat tavsiye verirseniz çok memnun olurum.daha önce paylaşımlarınızda 80 almadan önce "6-7 saat reading yaptım " demişsiniz 2 ay boyunca. bu okumaları yaparken zorlandığınız şeyler nelerdi hız sorunu sizdede varmıydı? çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Yorumunuz için teşekkürler. YDS'ye yönelik hazırlandığınız için stage kitaplarını önermem. Daha akademik kitaplara yönelmelisiniz. Facebook sayfamda paylaşmış olduğum kitap kelime öğrenmek için birebirdir. Yavaş okuma sorununuza gelince, tabiki bende de vardı. Tıpkı benim yaptığım gibi büyük ihtimalle her kelimenin anlamını öğrenmeye çalışmanızdan kaynaklanıyor. Az çok anlamını tahmin ettiğiniz kelimelere bile tam emin olmak için bakıyorsunuz galiba. Size önerim tahmin edebildiğiniz kelimelere çok takılmayın. Anahtar kelimelere odaklanın. Yani en küçük ayrıntıyı bile anlamaya çalışmayın, öncelikle genel anlamlar için okuyun. İyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  5. aynen öyle :) teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

İlk ilke, kendinizi kandırmamaktır ve siz, en kolay kandırabileceğiniz kişisiniz. RICHARD FEYNMAN